Kriisivalmidus kogukonnas: Tallinna ülikooli tudengid külas Kopli 93-s

24. märtsil külastasid Tallinna Ülikooli sotsiaalse innovatsiooni eriala üliõpilased Kopli 93 kogukonnakeskust, et tutvuda kogukonnaelus toimivate algatustega ning saada aimu sellest, kuidas sotsiaalne innovatsioon väljendub praktikas. Külaskäigu raames tutvustasid Kopli 93 tegemisi parandustöökoja meister Andre Pichen ning Kriisiuuringute Keskuse kaasalgataja Anne-May Nagel.

Kriisiuuringute Keskuse tutvustas teiste teemade hulgas ka 2024. aastal Kopli 93 kogukonnakeskuse baasil läbi viidud kriisioskuste koolitusprogrammi. Tegemist oli SA Kodanikuühiskonna Sihtkapitali toetatud projektiga, mille eesmärk oli suurendada elanike teadlikkust ja valmisolekut erinevateks kriisiolukordadeks. Projekti fookuses oli kogukondlik õppimine ja praktilised oskused ootamatustega toimetulekuks igapäevaelus.

Koolitusprogrammis keskenduti kolmele valdkonnale: esmaabile, vaimse tervise esmaabile ning kriisioskuste arendamisele. Osalejad õppisid, kuidas anda abi füüsilise trauma korral, kuidas anda vaimse tervise esmaabi ning ka ellujäämisoskusi. Oluline rõhk oli ka sidemete tugevdamisel kogukonna liikmete vahel, sest just sellel on oluline roll kogukondliku vastupanuvõime kujundamisel.

Parandustöökoja meister Andre Pichen jagas oma kogemust parandustöökoja ülesehitamisest ja igapäevatööst. Parandustöökoda on nimelt koht, kus elanikel on võimalus ise käed külge panna ning õppida praktilisi oskusi – alates lihtsatest parandustöödest kuni keerukamate projektideni. Parandustöökoda ei ole aga pelgalt tehniline ruum, vaid ka kohtumispaik, kus on potentsiaali kogukonnatunde kasvuks.

Külaskäik andis tudengitele võimaluse mõista, kuidas rohujuuretasandi algatused võivad pakkuda tõhusaid lahendusi ühiskondlikele väljakutsetele. Kogukonnakeskused nagu Kopli 93 on platvormid, kus kohtuvad kohalik initsiatiiv, sotsiaalne innovatsioon ja praktilised oskused – ka kriisioskuste arendamiseks.

Foto: TLÜ tudengite külaskäik Kopli 93 kogukonnakeskusse (Tallinna Ülikooli ühiskonnateaduste instituut, 2025).

Jaga postitust: